Obor MEDIÁLNÍ MARKETING CESTOVNÍHO RUCHU pro absolventy základních škol
Obor MEDIÁLNÍ MARKETING CESTOVNÍHO RUCHU je součástí RVP Cestovní ruch. Budoucí studenti se na rozdíl od oboru Ekonomika a cestovní ruch budou zabývat především medializací kulturních, přírodních a historických památek. Čtyřleté denní studium zakončené maturitní zkouškou je určeno pro absolventy základních škol, jejichž koníčkem bylo doposud tvůrčí psaní nebo focení či natáčení nejrůznějších videí a jejich úprava.
Budoucí studenti se nad rámec RVP budou učit tvůrčím způsobem, tj. prostřednictvím psaného textu publicistického funkčního stylu, pořizováním a úpravou fotografií, ale i tvorbou videoreportáží s cílem upozornit širokou veřejnost na kulturní, přírodní a historické zajímavosti nejen svého regionu, ale i celého Česka. Přitom získají nejen široký vědomostní přehled, ale také rozvinou a zdokonalí své technické dovednosti i řečové a jazykové schopnosti. Naučí se samostatné i týmové práci při získávání informací v terénu a jejich následném zpracování, tím pádem dosáhnou i cenných zkušeností pro budoucí profesní kariéru.
Základy žurnalistiky – včetně práce na scénářích, režii, práce s kamerou, před kamerou a závěrečném střihu – budou realizovány nejen pro školní internetovou televizi, ale i pro profesionální studio TV i-Vysočina.cz, kde budou probíhat praxe studentů, a ti pak budou moci bezprostředně vidět výsledky své tvůrčí tvorby.
Praxe studentů bude probíhat ve veřejnoprávních i soukromých sdělovacích prostředcích, jako je například Český rozhlas Vysočina…
Učiteli a přednášejícími těchto odborných předmětů budou profesionální redaktoři, reportéři z celostátních i regionálních médií, kteří povedou i individuální konzultace.
Absolventem studia této specifické žurnalistiky bude odborník především v oblasti marketinku cestovního ruchu, který bude umět prostřednictvím žurnalistických znalostí prodat veřejnosti produkty cestovního ruchu.
Kam po maturitě?
- Na vyšší odbornou školu
- Na vysokou školu ekonomického zaměření, nebo se zaměřením na mediální studia a žurnalistiku
- Do zaměstnání
Mohu pracovat
- ve veřejnoprávních i soukromých sdělovacích prostředcích (rozhlas, TV, novinové tituly…)
- v PR, nebo reklamní agentuře
- v tiskovém oddělení
- v cestovní kanceláři nebo agentuře, mohu si ji sám založit
- v turistickém informačním centru
- jako průvodce cestovního ruchu
- jako průvodce po historických památkách
- jako manažer cestovního ruchu
- jako ekonom, fakturant, mzdový účetní
- kdekoliv v administrativě
- jsem připraven samostatně podnikat
Vyučované předměty v době studia:
Povinné vyučovací předměty
Český jazyk a literatura
Jazykové praktikum
1. cizí jazyk*
2. cizí jazyk
Občanská nauka
Základy práva
Základy přírodních věd
Matematika
Tělesná výchova
Informační technologie
Ekonomika
Účetnictví
Zeměpis
Dějepis a dějiny kultury
Cestovní ruch
Multimediální marketing
Písemná a elektronická komunikace
Volitelné vyuč. předměty
Informační technologie
3. cizí jazyk